EFECTELE #CORONACRIZEI. Un procent covârștitor de români fac asta când merg la cumpărături. „Îi ajută să supraviețuiască și îi ajută să se simtă în siguaranță și sănătoși” (STUDIU)

EFECTELE #CORONACRIZEI. Un procent covârștitor de români fac asta când merg la cumpărături. „Îi ajută să supraviețuiască și îi ajută să se simtă în siguaranță și sănătoși” (STUDIU)
Publicat: 29/04/2020, 11:49

Atitudinea de conservare a energiei și a bugetelor se observă inclusiv în comportamentele de cumpărare ale românilor, astfel că nu mai puțin de 85% dintre cei intervievați în cadrul unui studiu realizat recent susțin că achizițiile pe care le fac în această perioadă le acoperă doar nevoile de bază.

Potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research și dat publicității miercuri, 29 aprilie 2020, acest tip de cumpărături „îi ajută” pe români „să supraviețuiască și îi ajută să se simtă în siguranță și sănătoși”.

Defalcat, 68,6 la sută dintre respondenți susțin că achizițiile din această perioadă „îi ajută să supraviețuiască și să-și acopere nevoie de bază”. Pentru 16,6% dintre intervievați, cumpărături pe timp de pandemie „îi fac să se simtă sănătoși și în siguranță”, iar 4 procente mărturisesc că achizițiile realizată în această perioadă îi determină pe respondenți „să se simtă în rând cu lumea”.

85% dintre români declară că achizițiile pe care le fac în aceasta perioada le acoperă nevoile de bază

Nu în ultimul rând, 5,9 la sută dintre respondenți susțin că aceste cumpărături „îi ajută să aibă încredere în ei și să se simtă respectați”, iar 5% dintre intervievați spun că aceste achiziții  îi ajută pe „să se dezvolte personal și să experimenteze lucruri noi”.

Conform reprezentanților companiei care a realizat cercetarea, tendința de conservare a energiei și a bugetelor urmează trendul românilor de a-și conserva energia și de a se concentra „pe lucrurile cu adevărat importante”.

În acest context, întrebați despre lucrurile importante, aproape o jumătate dintre respondenți se orientează pe depășirea obstacolelor (42%), manifestând o atitudine de luptător.

Cealaltă jumătate, compusă în principal de familiști peste 35 de ani (tot 42%), este mai statică și declară că principala lor preocupare este să păstreze stabilitatea.

„Românii traversează o perioadă în care menținerea stării de fapt (stabilitatea) și depășirea obstacolelor merg mână în mână, sunt interdependente. E nevoie sa depășim obstacole și să traversăm cu grijă pericole, pentru a păstra ceea ce avem. Și este nevoie să ne conservăm energia și să ne concentrăm pe lucrurile cu adevărat importante, pentru a depăși aceste obstacole”, a precizat Beti Toma, analist Reveal Marketing Research.

6 din 10 români se simt furioși. Cumpărăturile de bază nu mențin stările emoționale pozitive

Conform rezultatelor instrumentului de cercetare dezvoltat de sursa citată, comportamentul de cumpărare bazat pe acoperirea nevoilor de bază nu îi ajută pe români în menținerea unei stări emoționale pozitive.

Lipsa investițiilor în menținerea relațiilor sociale sau în dezvoltarea personală prin experiențe noi au un impact puternic asupra sentimentelor românilor.

Astfel, 60% declară că, în perioada asta, emoțiile dominante sunt de nervi și furie, iar aceste stări setează dorința de a dezbate. Prin urmare, brandurile trebuie să câștige consumatori cu argumente, iar conținutul acestora să nu aibă rol doar de divertisment. Este necesar ca brandurile să-i convingă pe consumatori prin dovezi raționale că ele sunt alegerea potrivită.

6 din 10 români se simt furioși. Cumpărăturile de bază nu mențin stările emoționale pozitive

Pe locul doi poate fi observat tot un grup de stări negative, și anume plictiseala și oboseala. Acestea sunt principalele emoții pentru 26% dintre români. Acest grup de intervievați nu are grad scăzut de energie și au o stare generală de analiză, de examinare și mai puțin de explorare.

Conform specialiștilor implicați în studiu, asta înseamnă că este puțin probabil ca românii să manifeste dorința de a încerca gusturi sau produse noi, deci nu este o perioadă benefică pentru procese de dezvoltare portofolii sau de proiecte de rebranding.

„Situația de instabilitate în care ne aflăm provoacă brandurile să se alinieze în comunicare cu așteptările consumatorilor. Principalul motiv pentru care am decis să livrăm partenerilor noștri insight-uri despre prioritățile și emoțiile românilor este să-i ajutăm să fie mereu conectați la nevoile publicului lor țintă, să vorbească pe aceeași limbă și să ia decizii potrivite și compatibile cu starea de spirit a românilor” , a adăugat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.

Nevoia de stabilitate, pe primul loc

Nu în ultimul rând, potrivit rezultatelor cercetării date publicității, cel mai apreciat teritoriu valoric este cel al siguranței și al stabilității.

O treime dintre români, mai ales familiile tradiționale și persoanele în vârstă, se auto-definesc ca fiind grijulii și responsabili și declară că, pentru ei, este important să acționeze cu respect pentru cei din jur (în acest moment).

Pe locul doi, la polul opus, s-a conturat segmentul de persoane ale căror valori se concentrează pe schimbare. Depășirea obstacolelor, curiozitatea sunt lucruri ce definesc 30% dintre români, mai ales atunci când este vorba de tineri, dar și de persoane mature singure sau fără copii.

Totodată, susțin cei de la Reveal, tot o treime (28%) – mai degrabă părinți – pun accentul pe relațiile sociale și se poziționează în cadranul unității și al armoniei. Aceștia declară că joaca, iubirea și armonia le descriu cel mai bine prioritățile în acest moment.

Pe ultimul loc se află teritoriul puterii, unde doar 9% dintre români se poziționează. Acesta este preferat mai ales de cei mai tineri dintre respondenți, dar și de către persoanele mature, fără partener care descriu puterea și perfecționarea ca priorități din prezent.

Starea emoțională a societății

„Românii astăzi” este un instrument de cercetare dezvoltat de compania Reveal Marketing Research. Acesta se desfășoară continuu și funcționează ca un barometru al valorilor (al lucrurilor importante pentru români) în momentul respectiv.

Rezultatele detaliate ale acestui studiu sunt integrate în rapoartele de cercetare comandate de clienții Reveal și oferă o viziune clară despre contextul emoțional în care se află românii în diferite perioade.

Acest studiu descrie și starea emoțională a societății românești, in calcul analiza pe mai multe profile socio-demografice și are și o componentă de măsurare a comportamentului de consum al românilor – măsoară și indicatori ce țin de rolul cumpărăturilor pentru ei în acest moment.

Metoda de colectare pentru proiect a fost CAWI (computer assisted web interview).

Chestionarul a fost completat de 1010 respondenti, 18+ ani. Studiul este reprezentativ național urban și marja de eroare este de +/-3%.

Reveal Marketing Research este o companie cu capital românesc înființată în 2007 ce oferă soluții de cercetare de piață complete (tradiționale și digitale), strategie și consultanță în crearea mărcii și abordarea clienților, date rapide și de încredere în România și Europa Centrală și de Est. În portofoliul de clienți Reveal Marketing Research se regăsesc nume precum Nestle, Visa, CEZ Romania, OLX, Philips, Ytong, E.ON, Institutul Aspen, Coca Cola HBC, Fashion House, Meli Melo, Petrom, Biofarm sau Untold.

Sursă foto: Shutterstock/caracter ilustrativ

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Liviu Dragnea face un anunț surprinzător. Candidatul pe care îl susține la scrutinul de duminică
Motivul real pentru care Silviu Prigoană și-a botezat primii copii Honorius, Silvius și Maximus
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
„Taxă pe țeavă” pentru cei care stau la bloc. Opaina: E o aberație colosală. Nu...
Andreea Nechita, fiica unui cunoscut dezvoltator imobiliar din Iași, a murit subit la doar 22...
Șoc în timpul unei execuții, în SUA. Ce a făcut un bărbat chiar înainte de...
Dmitri Medvedev, în culmea satisfacției, după atacul rusesc cu noua rachetă balistică: „Asta ați vrut?...
Nu e banc! Cu cât se vinde ciocolata Dubai la Târgul de Crăciun din Sibiu
Data la care intră pensiile pe card în decembrie 2024. Ce se întâmplă cu cei...
Ce a găsit o echipă de muncitori în fața primăriei din Tulcea. Clădirea risca să...
De ce s-a spânzurat Iasmina la 14 ani. Vărul fetei a dezvăluit: "A fost pedepsită"....
El este Ghiță, tânărul în vârstă de 29 de ani, care și-a pierdut viața într-un...
Avem TESTAMENTUL lui Silviu Prigoană! Surpriză MAXIMĂ pentru Adriana Bahmuțeanu
Activitatea stațiilor ITP din toată țara este oprită! Avarie majoră a sistemului informatic RAR
Istoria alegerilor prezidenţiale din România: de la căderea comunismului la democraţia europeană
Structură ENIGMATICĂ găsită în jurul unei stele din afara galaxiei noastre
Doliu în România! A murit o legendă a țării. Era supranumit „Dumnezeu”
Cătălin Moroșanu se plânge de bullying. „Ți-ai luat bătaie, treaba ta”
Cod roșu de viscol în mai multe județe ale țării! În ce zone sunt așteptate...
"Tata, nu!" Ultima discuție pe care Igor Cuciuc a avut-o cu Andreea, chiar înainte de...
Șocul dimineții pentru Mădălin Ionescu! Câinele familiei a evadat din curte. Ce s-a întâmplat cu...
Babasha o ameninţă pe tânăra care a distribuit în mediul online imagini cu el in...
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Ce întâmplă cu sănătatea oamenilor de peste 50 de ani care folosesc Internetul?